רהיטים לבית ריהוט לבית חשיבות סידור נכון של הבית, לתנועה בטוחה ונוחה עם כיסא גלגלים

חשיבות סידור נכון של הבית, לתנועה בטוחה ונוחה עם כיסא גלגלים

תנועה בטוחה ונוחה עם כיסא גלגלים

כאשר אדם קשיש או אחד מבני המשפחה הצעירים יותר נזקק לסיוע של כיסא גלגלים, יש לא רק לבחור את הכיסא המתאים לצרכיו, אלא לעיתים קרובות גם לסדר את הבית כך שיהיה נגיש יותר ומאפשר תנועה ופעילות עצמאית ככל האפשר. במאמר הבא יובא מידע בנושא.

לסדר נכון את הבית

כאמור, המטרה של סידור הבית לניוד עם כיסא גלגלים, היא לאפשר לאדם כמה שיותר ניוד ופעילות עצמאיים בהתאם לצרכיו ויכולותיו, וכמובן שהדבר ייעשה בצורה בטוחה, נוחה ומרווחת ככל האפשר. מטבע הדברים, הבית שהיה מסודר עד כה לתנועה רגילה על שתי רגליים, יצטרך לעבור מספר שינויים ולו בשל הסיבה שרוחבו של כיסא גלגלים ממוצע הוא כמעט מטר, ובשל העובדה שהאדם הישוב עליו אינו מבצע פעולות בעמידה.

כך למשל, כאשר מסדרים את מטבח כדאי להעביר את הכלים היותר שמישים לצורך הכנת ארוחות ואכילה אל המדפים הנמוכים והנגישים על גבי הכיסא. לגבי הכיור ושטיפת הכלים, מאחר שקשה להגיע אליו ייתכן ויהיה צורך לפרק את החלק התחתון כדי שכיסא הגלגלים ייכנס מתחתיו. במידה ולמי שמשתמש בכיסא יש אפשרות לעמוד לזמן מסוים, אפשר לקנות כיסא גבוה לישיבה זמנית וגבוהה מול הכיור.

כמובן שאחד החדרים הזקוקים למענה בטוח הוא חדר השירותים והאמבטיה. במידה ויש בבית אסלה יחסית נמוכה, אפשר להיעזר במגביהי אסלות כדי שהמעבר אל השירותים יהיה נוח וקל ככל האפשר. מאידך, הכניסה אל האמבטיה עשויה להיות יותר בעייתית, לכן אם ניתן יש להחליף אותה במקלחון, או לחבר מוצר ישיבה המאפשר כניסה נוחה יותר לאמבטיה. שימו לב גם להתקנה של מאחזים באמבטיה, בשירותים ולמעשה בעוד מקומות בחללי הבית, שהינם ייעודיים למקום ולצרכי השימוש, ואם יש מקלחון ניתן להיעזר בכיסא פלסטיק שיחובר באופן קבוע לאלמנט חזק ויציב. לבסוף, גם את חדר השינה יש לסדר בצורה מתאימה, החל בהעברת הבגדים היותר שמישים של העונה למדפים שנמצאים בהישג יד, ועד להגבהה של המיטה במידת הצורך לכניסה ויציאה נוחה.

לקבל סיוע מקצועי

סידור נכון של הבית לאדם עם כיסא גלגלים עשוי להצריך עוד שינויים רבים מלבד האמור לעיל. לכן, חשוב לפנות לגורמים מקצועיים שיספקו מידע בנושא, וכמו כן לבחון את הזכאויות שיש לאותו אדם מבחינת מימון של עזרים ושינויים שיבוצעו בבית לצרכי הנגשה.

Related Post

הסוף למריבות על המים חמים - מעכשיו מתקלחים מתי שרוצים וכמה שרוצים

הסוף למריבות על המים חמים – מעכשיו מתקלחים מתי שרוצים וכמה שרוציםהסוף למריבות על המים חמים – מעכשיו מתקלחים מתי שרוצים וכמה שרוצים

מכירים את הסיטואציה הזו, שבני המשפחה מודאגים ומתחילים לריב על מים חמים שאולי יישארו ואולי לא לצורך מקלחת או אמבטיה? מכירים את הצורך להתקמצן על מים חמים בדיוק כשבא לכם